poniedziałek, 21 maja 2012

Placki z cukinii z sosem czosnkowo-koperkowym.

Obok haftowania moją pasją jest czytanie, gotowanie, taniec i śpiew :) Czasem aż dostaję zawrotów głowy, kiedy chcę to wszystko ze sobą połączyć. Najgorsze jest to, że próbuję wydłużyć dobę, ale jakoś mi to nie wychodzi :). Do tego, jak się lubi spać- tak jak ja- to już w ogóle kosmos:)
No ale nic. Dziś chciałabym Wam zaprezentować placki, jak ziemniaczane, tyle że z cukinii.  Przepis ten wzięłam od swojej psiapsióły, wegetarianki. Na początku nie byłam przekonana, ale teraz już cała moja rodzina się nimi zajada :). Sądzę, że i Wam posmakują jeśli spróbujecie! A pracy jest dosłownie na 20 minut!!

Co nam jest potrzebne? (dla 3-4 osób)

* olej
* 3 cukinie (najlepiej małe, by nie trzeba było usuwać pestek)
* jajko
* mąka
* sól
* pieprz

Cukinie obieramy i trzemy na grubej tarce. Dodajemy soli i czekamy aż puszczą wodę, którą następnie odlewamy. Dodajemy jajko, mieszamy dodając sól i pieprz, tak do smaku. Na koniec wsypujemy mąkę, tak by "ciasto" się nie lepiło. Rozgrzewamy olej i smażymy do czasu, aż placki się zarumienią.

W czasie gdy czekamy na odsączenie cukinii, możemy zrobić sos czosnkowo - koperkowy. A potrzebujemy do niego:

* 3-4 łyżki majonezu
* 3-4 łyżki śmietany (może być jogurt naturalny)
* 1,5 -2 ząbki czosnku
* czubryca zielona ( ale mogą też być inne "zielone" przyprawy"
* koperek
Łączymy majonez ze śmietaną, dodajemy czosnek i posiekany koperek a na koniec dosmaczamy przyprawami. I to wszystko! Placki są oczywiście najlepsze na świeżo:) 
SMACZNEGO!!


2 komentarze:

  1. Witaj:-) Też robiłam takie placuszki, są pyszne:-)
    Dziękuję za odwiedzinki i pozdrawiam słonecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę wypróbować ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń